Virheviesti kokonaisuudessaan:
Liian vähän tietoa vastaanottajasta.
Pyrkikää antamaan mahdollisimman paljon tietoa vastaanottajasta.
Jotta Maventa voisi välittää laskun perille, on vastaanottajasta oltava vähintään jokin näistä tiedoista:
Maventa-tunnus, OVT-tunnus, VAT-/Y-tunnus, sähköpostiosoite tai postiosoite.
Virheviesti voi tapauskohtaisesti tarkoittaa sitä että tiedot ovat puutteelliset tai ne ovat väärin. Virheviesti voi tulla esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:
- vastaanottajalle ei ole annettu ollenkaan verkkolaskuosoitetta (OVT-tunnus ja operaattoritunnus) eikä osoitetta ole löydetty y-tunnuksen perusteella
- vastaanottajan operaattoritunnus on annettu sekä OVT:n että operaattoritunnuksen kentässä, ja OVT-tunnus puuttuu kokonaan
- vastaanottajan operaattoritunnus on väärä
- OVT-tunnus on virheellinen
Korjaathan siis tiedot laskutusohjelmaasi, ja lähetät sitten laskun uudelleen matkaan.
Vaihtoehtoisesti voit reitittää virheessä olevan laskun oikeilla tiedoilla itse uudelleen itse Maventa -tilisi kautta (otathan huomioon että tiedot tulee korjata myös laskutusohjelmaan vastaisuuden varalta):
- Kirjaudu palveluun https://secure.maventa.com
- Valitse "Laskut" -välilehti ja sieltä "Lähetetyt" -välilehti
- Etsi virheessä oleva lasku, jonka haluat reitittää/lähettää uudelleen
- Paina "Näytä lasku" paniketta nähdäksesi laskun tiedot
- Rullaa alaspäin ja paina "Reititä lasku uudelleen" painiketta
- Valitse kuinka haluat lähettää laskun uudelleen: E-Lasku, Sähköposti, Tulostuspalvelu
- Täytä puutteelliset tai muuttuneet tiedot ja paina "Reititä lasku uudelleen"
Suosittelemme että tarkistat osoitteen vastaanottajalta, mutta voit hakea verkkolaskuosoitteita myös julkisesta verkkolaskuosoitteistosta.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback