Virheviesti kokonaisuudessaan:

Liian vähän tietoa vastaanottajasta. 
Pyrkikää antamaan mahdollisimman paljon tietoa vastaanottajasta. 
Jotta Maventa voisi välittää laskun perille, on vastaanottajasta oltava vähintään jokin näistä tiedoista: 
Maventa-tunnus, OVT-tunnus, VAT-/Y-tunnus, sähköpostiosoite tai postiosoite.

Virheviesti voi tapauskohtaisesti tarkoittaa sitä että tiedot ovat puutteelliset tai ne ovat väärin. Virheviesti voi tulla esimerkiksi seuraavissa tapauksissa:

  • vastaanottajalle ei ole annettu ollenkaan verkkolaskuosoitetta (OVT-tunnus ja operaattoritunnus) eikä osoitetta ole löydetty y-tunnuksen perusteella
  • vastaanottajan operaattoritunnus on annettu sekä OVT:n että operaattoritunnuksen kentässä, ja OVT-tunnus puuttuu kokonaan
  • vastaanottajan operaattoritunnus on väärä
  • OVT-tunnus on virheellinen

Korjaathan siis tiedot laskutusohjelmaasi, ja lähetät sitten laskun uudelleen matkaan. 

Vaihtoehtoisesti voit reitittää virheessä olevan laskun oikeilla tiedoilla itse uudelleen itse Maventa -tilisi kautta (otathan huomioon että tiedot tulee korjata myös laskutusohjelmaan vastaisuuden varalta):

  • Kirjaudu palveluun https://secure.maventa.com
  • Valitse "Laskut" -välilehti ja sieltä "Lähetetyt" -välilehti
  • Etsi virheessä oleva lasku, jonka haluat reitittää/lähettää uudelleen
  • Paina "Näytä lasku" paniketta nähdäksesi laskun tiedot
  • Rullaa alaspäin ja paina "Reititä lasku uudelleen" painiketta
  • Valitse kuinka haluat lähettää laskun uudelleen: E-Lasku, Sähköposti, Tulostuspalvelu 
  • Täytä puutteelliset tai muuttuneet tiedot ja paina "Reititä lasku uudelleen"

Suosittelemme että tarkistat osoitteen vastaanottajalta, mutta voit hakea verkkolaskuosoitteita myös julkisesta verkkolaskuosoitteistosta.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.