Virheviesti kokonaisuudessaan:

Useita vastaanottajia löydetty. 
Koska annetulla y-tunnuksella löytyi useita verkkolaskutilejä, ei Maventa voinut tunnistaa vastaanottajaa. 
Lisää vastaanottajan OVT-tunnus laskulle aina kun mahdollista välttääksesi tämän ongelman.

Tämä virhe johtuu yleensä siitä, että laskun vastaanottajalle on annettu nimen lisäksi pelkkä y-tunnus tai y-tunnus ja OVT-tunnus. Jos operaattoritieto puuttuu laskulta, Maventa pyrkii täyttämään nämä tiedot. Maventa vertailee tällöin yrityksen y-tunnusta järjestelmästämme löytyviin tietoihin. Tässä tapauksessa y-tunnukselle on löytynyt useita reittejä, eli mahdollisia lähetysosoitteita, jonka seurauksena Maventa ei tiedä mihin lasku tulisi toimittaa. 

Tilanne korjaantuu sillä, että lisäät asiakasrekisteriin asiakkaan kohdalle operaattoritiedon verkkolaskuosoitteen lisäksi. Kun operaattoritieto lisätään, lasku ikäänkuin pakotetaan annettuun reittiin eikä tarkistusta tehdä. Korjausten jälkeen voit lähettää laskun joko uudelleen laskutusohjelmastasi, tai reitittää sen korjatuilla tiedoilla matkaan Maventa-tililtäsi. Ohjeet reititykselle löydät täältä.

Voit myös ottaa käyttöön toiminnon Aseta lasku pitoon kun useita vastaanottajia kirjautumalla Maventa -tilillesi osoitteessa https://secure.maventa.com/login ja menemällä kohtaan Asetukset > Yrityksen tiedot. Rastita kohta Aseta lasku pitoon kun useita vastaanottajia ja klikkaa Päivitä. Tällöin saat virheviestin sijaan sähköpostiviestin, jossa on linkki jota klikkaamalla pääset valitsemaan minne lasku tulisi lähettää. 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.