Olen aktivoinut palvelun, miten saan laskun siirrettyä Reskontravahtiin?

Kun palvelu on aktivoitu, kaikki yrityksen tililtä lähetetyt laskut lähetetään automaattisesti Reskontravahti palvelulle. Ainoat poikkeukset ovat laskut joissa on valuuttana joku muu kuin Euro. Laskujen lähettäjänä sinun ei tarvitse muuta kuin lähettää laskut tavalliseen tapaan taloushallinto-ohjelmistosta ja me hoidamme ne kulkemaan Reskontravahdin kautta. 

Täytyykö minun muuttaa itse jotain tietoja laskulle jotta velallinen maksaa suoritukset oikein?

Laskuilta ei tarvitse itse muuttaa mitään vaan me teemme kaiken puolestasi. Maventa välittää laskuaineiston Reskontravahti palveluun ja Reskontravahti palvelu huolehtii siitä että laskulle tulee oikea tilinumero, viitenumero sekä siirtolauseke. 

Mitä palvelun käyttö maksaa? 

Reskontravahti kuuluu Maventa-palveluun ilman lisäkustannuksia. Palvelussa ei ole erillisiä avausmaksuja, kuukausimaksuja tai vuosimaksuja. Maksat vain lähetetyistä laskuista. Palvelu on maksuton aina vapaaehtoisen perinnän loppuun asti. Siitä jos perintätoimet vielä jatkuvat, saattaa niistä aiheutua kuluja. Visma Financial Solution ottaa yhteyttä aina tässä kohtaa toimeksiantajaan eli mitään yllätyskuluja ei palvelun käytöstä pitäisi tulla. Velalliselta kertyneen palkkion, korvauksen tai kulun arvonlisävero laskutetaan toimeksiantajalta, mikäli toimeksiantajalla on oikeus vähentää perintä palkkion arvonlisävero. Tämä arvonlisävero ei lisää perintäkustannuksia, koska se on kokonaan vähennyskelpoinen erä.

Tuleeko minun seurata lähetettyjen laskujen tiloja ja käsitellä virheet? 

Kyllä tulee. Laskujen perille menosta ja virhetilanteiden selvityksestä lähettäjä on itse vastuussa. Jos lähetetty lasku menee virheeseen. 

Jos laskuni menee virheeseen syystä ettei vastaanottajan osoitetta löytynyt, miten minun tulee toimia? 

Suosittelemme tässä tapauksessa laskun uudelleen reititystä joko käyttöliittymästä tai mahdollisuuksien mukaan suoraan ERP ohjelmistosta jos sieltä löytyy kyseinen toiminto. Uudelleen lähetyksellä voitte määritellä laskulle uuden reitin (e-lasku, sähköposti, tulostus) tai uudet osoitetiedot. Uudelleen lähetys ei luo laskusta uutta toimeksiantoa. 

Jos virheessä olevalle laskulle ei tehdä mitään toimenpiteitä merkkaa Visma Financial Solutions kyseisen laskun toimeksiannon väliaikaiseen perintä estoon. Jos lasku on vielä viikon kuluttua virhetilassa, ottaa Visma Financial Solutions yhteyttä laskun lähettäjään ja tiedustelee mitä toimeksiannolle tulisi tehdä. Turhan manuaalisen työn välttämiseksi suosittelemme kuitenkin että ilmoitatte Visma Financial Solutionsille jos ette pysty uudelleen lähettämään laskua ja se jää virheeseen. Ilmoituksen voi tehdä laittamalla kommenttia toimeksiannolle sekä sen jälkeen sulkemalla toimeksiannon.   

Jos luot kokonaan uuden laskun muista että et pysty käyttämään enää samaa laskunumeroa toisessa lähetyksessä.

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.