Jos etsit laskutettavan verkkolaskuosoitetta verkkolaskuosoitteistosta, mutta et löydä osoitetta, voi tälle olla useita syitä. Useimmiten tämä viittaa siihen ettei yrityksellä ole verkkolaskuosoitetta tai mahdollisuutta käsitellä ostolaskuja sähköisesti. Yleensä verkkolaskuoperaattorit julkaisevat automaattisesti asiakkaidensa osoitteet verkkolaskuosoitteistossa. Joskus voi olla myös kyse siitä, että yritys ei ole halunnut julkistaa osoitettaan. 

Tässä tilanteessa voit vielä tiedustella suoraan vastaanottajalta olisiko heillä sähköistä osoitetta johon voisit laskuttaa. Jos osoitetta ei ole, voit laskuttaa yritystä Maventan kautta sähköpostitse tai postitse.

Jos laskun lähetys verkkolaskuna on epäonnistunut siksi, että vastaanottajan osoitetta ei ole voitu vahvistaa, liittyy se usein siihen ettei tietoja löydy verkkolaskuosoitteistosta. Voit silloin toimia seuraavalla tavalla:

Täydennä laskutusohjelmassa vastaanottajan verkkolaskuosoite niin, että sekä OVT-tunnus että operaattoritunnus on annettu kokonaisuudessaan. Silloin kun kummatkin tiedot annetaan, Maventa ei tarkista tietoja verkkolaskuosoitteistosta, vaan pakottaa laskun antamaasi osoitteeseen verkkolaskuna. 

Joissakin taloushallinto-ohjelmistoissa operaattoritiedolle on oma kenttä, tai sen voi lisätä verkkolaskuosoitekenttään OVT-tunnuksen jälkeen @ -merkillä eroteltuna, esimerkiksi: 003721291126001@003721291126. Mikäli et ole varma mihin operaattoritunnus tulisi syöttää, tai se ei siirry Maventaan, olethan yhteydessä taloushallinto-ohjelmistosi toimittajaan.

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.