Useimmiten tämä virheviesti tulee silloin, kun annettu verkkolaskuosoite on puutteellinen tai muuten virheellinen.

Jos olet antanut pelkän OVT-tunnuksen, kannattaa vastaanottajalle antaa lisäksi vähintään y-tunnus, jota käytetään laskureitin hakemiseen operaattoritunnuksen puuttuessa. Tämä ei kuitenkaan vielä varmista että laskulle löytyy verkkolaskuosoite.

Useimmat virhetilanteet korjautuvat sillä, kun vastaanottajalle annetaan muiden tietojen lisäksi operaattoritunnus. Tällöin lasku lähetetään suoraan kyseiseen verkkolaskuosoitteeseen, eikä osoitetta yritetä varmistaa mistään osoitteistosta. 

Jos olet antanut verkkolaskuosoitteen kokonaisuudessaan, tarkista että annettu OVT-tunnus ja operaattoritunnus ovat oikein. OVT-tunnuksen tarkistamiseen hyvä nyrkkisääntö on, että OVT-tunnus pohjautuu useimmiten y-tunnukseen (0037 + OVT-tunnus, tai IBAN-muotoinen). Jos y-tunnus ja OVT-tunnus eivät näytä täsmäävän, voi kyse olla esimerkiksi näppäilyvirheestä. Osoitteen oikeellisuuden voit tarkistaa joko vastaanottajalta, tai verkkolaskuosoitteistosta.

Täydennä vastaanottajan tiedot laskutusohjelmaasi ja lähetä lasku uudelleen. Vaihtoehtoisesti voit reitittää laskun korjatuilla tiedoilla suoraan Maventa-tililtäsi. Otathan huomioon että reitittäminen ei päivitä tietoja laskutusohjelmaasi, eli tiedot tulee joka tapauksessa korjata myös sinne. Ohjeet reititykselle löydät täältä.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.