Reskontravahdin prosessikaavio laskun lähetyksestä normaalissa tilanteessa, jossa vastaanottaja maksaa laskunsa ajallaan: 

  • Lähettäjä lähettää laskunsa ihan kuin ennenkin ERP ohjelmastaan. 
  • Lasku tulee Maventalle ja me välitämme sen Visma Amili Oy muokattavaksi. 
  • Visma Amili Oy korvaa laskulta maksutiedot omillaan ja palauttaa laskun takaisin Maventalle tavalliseen laskun lähetys prosessiin. 
  • Maventa lähettää muokatun laskun vastaanottajalle ja palveluun luodaan toimeksianto. 
  • Vastaanottaja maksaa laskun Visma Amili Oy:n tilitiedoilla ja toimeksianto merkitään maksetuksi. 
  • Visma Amili Oy tilittää saatavat lähettäjän tilille ja toimeksianto suljetaan.

Kun asiakas maksaa laskun Visma Amili Oy:lle, tilittävät he sen yrityksen tilille käyttäen palvelun aktivoinnissa annettua tilinumeroa sekä alkuperäisen laskun viitenumeroa. Toimeksiannolle merkitään tieto maksusta ja toimeksianto suljetaan. Kun toimeksianto sulkeutuu, se katoaa toimeksianto listauksesta. Jälkeenpäin toimeksiannon tapahtumat näkee uuden käyttöliittymän lähetetyn laskun lisätietojen alta. 

Mitä tapahtuu jos loppuasiakas ei maksa laskua ajallaan? 

Kun yrityksellä on käytössä Reskontravahti ja asiakas ei maksa laskua ajallaan, käynnistyvät Visma Amili Oy puolella huomautus- ja perintäprosessit. Kun Visma Amili Oy lähettää toimeksiannosta muistutuksen asiakkaalle näkyy “Perinnän tila” kolumnissa “Muistutus lähetetty” merkintänä. Myös toimeksiannon tapahtuma listalta löytyy merkintä kun maksumuistutus on lähetetty. Jos toimeksianto etenee perintään asti näkyy tämä tieto samasta paikasta.

Toimeksiantojen listauksen voi myös asettaa niin, että saat esiin listan, jossa näkyy ainoastaan ne toimeksiannot jotka ovat edenneet perintään asti. 

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.