Maventan kautta voit toimittaa laskun joko verkkolaskuna, sähköpostitse tai tulostuspalvelun kautta. Maventa hyödyntää verkkolaskujen lähettämiseen verkkolaskuosoitetta ja vastaanottajan operaattoritunnusta. Jos ainoastaan vastaanottajan verkkolaskuosoite tai y-tunnus annetaan, Maventa etsii loput tiedot. 

Mikäli laskulla oleva verkkolaskuosoite puuttuu tai ei löydy Maventan reititystiedoista, Maventan järjestelmä valitsee automaattisesti vaihtoehtoisen tavan toimittaa laskun mikäli operaattoritunnusta ei ole annettu.
Mikäli yksiselitteistä verkkolaskuosoitetta ei siis pystytä vahvistamaan, yritetään laskua lähettää seuraavalla mahdollisella tavalla laskuaineiston sisällön perusteella (ensin sähköpostitse ja lopulta postitse).

Verkkolaskut ja sähköpostilaskut toimitetaan perille yleensä muutamassa minuutissa. Palvelimien ollessa ruuhkaisia, voi välitys kestää hieman pidempäänkin. Pankkiverkon kautta laskut toimitetaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Tulostuspalveluun lähetetyt laskut siirtyvät Maventasta tulostukseen tulevan yön aikana, jonka jälkeen ne siirtyvät postin jakeluun seuraavana arkipäivänä. Toimitusaika riippuu valitusta kirjeluokasta (huom. koskettaa vain ulkomaan kirjelähetyksiä).
Löydät lisää tietoa laskujen lähetyksestä
 
täältä.





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.