Mikäli sinulla on uusi puhelin, mutta edellinen on myös tallessa, voit tehdä edellisessä puhelimessa olevan autentikaattori sovelluksen kautta tilin siirron uuteen puhelimeen seuraavasti: 

Lataa uudelle puhelimellesi valmiiksi Google Authenticator. Avaa tämän jälkeen Google Authenticator vanhassa puhelimessa ja valitse kolme pistettä ylhäältä oikealta. Valitse "Siirrä tilejä" ja "Tilien vieminen" (luo QR-koodin), sekä uudessa puhelimessa vastaavasti "Tilien tuominen", jolloin saat luettua QR-koodin. Näin aiemmin luomasi autentikaattori-tilit siirtyvät uuden puhelimen autentikaattori sovellukseen. (Huom! edellämainittu ohjeistus koskee Google Authenticator  -sovellusta).

Mikäli autentikaattorisi 6-numeroinen koodi ei toimi tai olet esimerkiksi vaihtanut puhelinta, eikä sinulla ole pääsyä vanhaan puhelimeen suosittelemme suorittamaan kaksivaiheisen vahvistamisen uudelleen käyttöönoton. Ohjeiden suorittamista varten käytä 1. kirjautumisen yhteydessä tallentamaasi hätäkoodia ja suorita nämä alla olevat ohjeet. Mikäli hätäkoodi ei ole enää sinulla tallella, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

(1. Poista autentikaattorista Maventan kanssa yhdistetty kuusinumeroinen koodi, jos tallessa)
2. Mene Maventan kirjautumissivulle
3. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja paina Seuraava

4. Nyt ilmoita Maventan salasanasi ja paina Kirjaudu sisään

5. 6-numeroisen koodin sijaan, paina *Kokeile toista tapaa*

6. Valitse ”Käytä kertakäyttöistä hätäkoodia”

7. Kopioi ja liitä kertakäyttöinen hätäkoodisi, jonka olet aiemmin tallentanut itsellesi tai saanut sähköpostiisi ja Vahvista

8. Valitse "Olen pysyvästi menettänyt pääsyn Authenticator-sovellukseen"

9. Nyt normaali kaksivaiheisen tunnistautumisen asennus alkaa. Paina Seuraava

10. Skannaa QR-koodi tai laita koodi manuaalisesti autentikaattori -sovellukseesi. Kun koodi on lisätty, paina Seuraava

11. Laita 6-numeroinen koodi, jonka sovellus antaa ja paina Seuraava

12. Järjestelmä antaa kertakäyttöisen hätäkoodin, joka tulee tallentaa johonkin turvalliseen paikkaan. Saat kopioitua koodin sen vieressä olevasta painikkeesta ja sen jälkeen laita täppä kohtaan "Olen kopioinut ja tallentanut koodin" sekä paina Seuraava. Mikäli jatkossa tulee ongelmia kirjautua 6-numeroisen koodin kanssa, voit käyttää nyt tallentamaasi hätäkoodia kirjautumisessa.

13. Lopuksi saat vielä kuittauksen, että kaksivaiheinen vahvistaminen on otettu onnistuneesti käyttöön. Tämän kuittauksen saatuasi, paina Seuraava

14. Olet nyt kirjautuneena sisään


Jos sinulla ei ole hätäkoodia tallessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi tukiportaalimme chat-palvelun kautta (ma-pe klo 9-11 ja 12-14) tai sähköpostitse support@maventa.com, niin lähetämme sinulle uuden hätäkoodin käyttäjätunnuksesi sähköpostiosoitteeseen. Saatuasi hätäkoodin, noudata yllä olevia ohjeita määrittääksesi autentikaattorin kuusinumeroisen koodin uudelleen.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.