We are currently implementing a new customer service system, and the rollout is progressing in stages. Read more here.
Previously created requests can still be viewed at this link .
You can submit new support requests using this form.

We are doing our best to ensure that the new support portal will be available as soon as possible.
We apologize for any inconvenience this may cause.

Muutos PDF-tiedostojen käsittelyyn skannauspalvelussa Suomessa

J

Hyvä asiakas,


Maventa on tekemässä muutoksen tapaan, jolla skannauspalvelun kautta saapuneita PDF-tiedostoja käsitellään. Tämä muutos toteutetaan tietoturvan parantamiseksi.


Aiemmin vastaanottajalle toimitettiin alkuperäinen PDF-tiedosto. Jatkossa toimitamme PDF-tiedostosta kuvan, joka ei sisällä linkkejä.


Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?


  • Muunnettu PDF on yksivärinen (mustavalkoinen).
  • Hyperlinkit poistetaan.
  • Tekstiä ei välttämättä voi valita tai kopioida.
  • Harvoissa tapauksissa, joissa tekstin ja taustan välinen kontrasti on vähäinen, teksti voi olla vaikealukuista.


Ymmärrämme, että nämä muutokset voivat vaikuttaa käytettävyyteen, kuten kykyyn kopioida tekstiä tai käyttää klikattavia linkkejä. Tämän muutoksen ensisijainen tavoite on kuitenkin vähentää merkittävästi tietoturvariskejä ja suojella asiakkaitamme petolliselta toiminnalta.


Tämä muutos otetaan käyttöön kaikilla suomalaisilla asiakkaillamme viikolla 32/2025.


Kiitos ymmärryksestänne.


Ystävällisin terveisin,

Maventa Customer Care