Uusi reitityskanava Kivra suomalaisille kuluttaja-asiakkaille

N

Hyvä asiakkaamme,


Olemme lisänneet uuden reitityskanavan, Kivran, osaksi suomalaisten asiakkaidemme automaattista kuluttajalaskutuslogiikkaa 4. joulukuuta 2023 alkaen. Tämän uuden reitityskanavan avulla tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme paperiton ja vastuullinen tapa lähettää laskuja nopeasti ja helposti verkossa.


Kivra on digitaalinen postipalvelu kuluttajille. Se kokoaa turvallisesti tärkeät asiakirjat suojatun kirjautumisen taakse. Palvelun käyttö on kuluttajille ilmaista. Maventan kautta lähetettävät kuluttajalaskut ohjataan automaattisesti Kivraan niille kuluttaja-asiakkaille, jotka ovat ottaneet käyttöön Kivran ja joille laskut muuten olisi toimitettu paperi- tai sähköpostilaskuina. Kuluttajien ei tarvitse erikseen pyytää laskuja Kivraan tai ottaa yhteyttä lähettäviin osapuoliin.

Lisätietoja Kivrasta löytyy osoitteesta kivra.fi.


Uusi reitityskanava on aktivoitu asiakkaille 4. joulukuuta 2023 lähtien. Jos vastaanottajalla ei ole Kivra-tiliä tai hän on nimenomaisesti estänyt laskujen toimittamisen Kivran kautta kyseiseltä toimittajalta, laskut ohjataan uudelleen seuraavaan saatavilla olevaan kanavaan Maventan reitityslogiikan mukaisesti.

Kuluttajalaskutuslogiikka Maventalla ennen 3. joulukuuta 2023:

  1. E-lasku
  2. Sähköposti
  3. Tulostuspalvelu

Kuluttajalaskutuslogiikka Maventalla 4. joulukuuta 2023 alkaen:

  1. E-lasku ja Kivra
  2. Sähköposti
  3. Tulostuspalvelu


Kivra on osa sähköistä laskureittiä. Kumppanit voivat estää Kivra-reitityskanavan SOAP API:n tai REST API:n kautta estääkseen sähköisen laskureitin. Sähköisen laskureitin estäminen suoritetaan aina laskukohtaisesti rajapinnan kautta. Estot voidaan tehdä perustelluista syistä tai jos laskun vastaanottaja ei halua vastaanottaa laskuja Kivran kautta.


Kumppaneiden, joiden asiakkaat lähettävät kuluttajalaskuja, tulee rakentaa tuki uudelle laskutustapahtumalle omassa laskutuksessaan. Tapahtuman nimi on EINVOICE_KIVRA_FI, ja sen hinta vastaa tavallista kuluttajalaskun hintaa. Uusi reitityskanava on saatavilla vain suomalaisille asiakkaille ja se ei vaikuta muihin Maventan kautta lähetettäviin dokumentteihin, kuten verkkopalkkalaskelmiin tai tulostuspalvelun lähetyksiin.


Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja, autamme mielellämme osoitteessa support@maventa.com.

Ystävällisin terveisin,

Maventan asiakaspalvelu

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu