Mitä minulta laskutetaan?
Maventa toimii verkkolaskuoperaattorina, eli se välittää laskuja toimittajalta laskun vastaanottajalle sähköisesti. Maventan kautta on mahdollista lähettää verkko-, sähköposti- sekä paperilaskuja vastaanottajan ilmoittamien laskutustietojen mukaisesti. Kauttamme on mahdollista myös vastaanottaa verkkolaskuja, sekä skannauspalvelun kautta myös sähköposti- ja paperilaskut voidaan vastaanottaa sähköisesti.

Veloitukset ovat transaktioita ja voit tarkastella näitä saamasi laskun liitetiedostosta. Liitetiedostosta näkee milloin transaktiot ovat muodostuneet.
Lisätietoa Maventa-palvelusta löydät täältä.

Sain Maventalta virheellisen laskun, miten reklamoin?
Mikäli olet saanut Maventan palvelun käytöstä mielestäsi virheellisen laskun tai laskua ei olisi pitänyt ollenkaan tulla, niin pyydämme olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalvelumme sähköpostiosoitteeseen support@maventa.com tai tukipyyntönä osoitteesta https://support.maventa.fi/fi/support/tickets/new

Yritys on fuusioitunut, mitä teen?
Mikäli yritykselle muodostuu fuusion myötä uusi y-tunnus, uudelle y-tunnukselle tulisi perustaa uusi tili. Tämä tapahtuu yleensä joko taloushallinto-ohjelmiston kautta tai suoraan käyttöliittymästä, eli Maventa tililtä kohdasta Asetukset > Työkalut > Luo uusi yritys.

Voitte pitää hetken kahta tiliä avoinna, jolloin vanhaa OVT-tunnusta voi käyttää kunnes irtisanotte tilin. Otattehan huomioon, että kun vanha tili suljetaan, ette enää pääse tarkastelemaan kyseisen tilin laskuja. Irtisanomisilmoituksen tulee tehdä tilin pääkäyttäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö. Jos irtisanomisilmoituksen tekee yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö, tarvitsemme myös yrityksen kaupparekisteriotteen.

Suosittelemme lisäksi, että asetatte koontilaskutuksen näille suljettaville tileille jotta uusi päätili toimii laskutuksen pääkohteena. Näin vältetään jatkossa vanhojen tilien laskutus väärältä/vanhalta y-tunnukselta. Ohjeet löydätte tarvittaessa täältä.

Maksoin laskun kahdesti, mitä teen?
Laskulle muodostunut ylisuoritus kohdistetaan automaattisesti tuleville Maventa-palvelulaskuille. Tämä ei aiheuta teille toimenpiteitä.

Haluan irtisanoa Maventa-tilin, mitä teen?
Maventa-tilin irtisanominen tapahtuu asiakaspalvelun kautta kirjallisesti. Voit lähettää vapaamuotoisen ilmoituksen sähköpostiosoitteeseen support@maventa.com tai tukipyyntönä osoitteesta https://support.maventa.fi/fi/support/tickets/new
Lisätietoa aiheesta löydät täältä.








Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.