Yleisimmistä virheviesteistä ja niiden syistä voit lukea täältä.
Syitä sille että laskua ei voida lähettää verkkolaskuna ovat esimerkiksi:
- laskulla on virheellinen verkkolaskuosoite → tarkista tiedot verkkolaskuosoitteistosta, korjaa osoite ja lähetä lasku uudelleen
- operaattoritieto puuttuu laskulta eikä vastaanottajan tietoja löydy verkkolaskuosoitteistosta tai Maventan reititystiedoista → lisää operaattoritieto ja lähetä lasku uudelleen
- laskun vastaanottaja käyttää pankkia operaattorinaan ja yrityksesi tilille ei ole aktivoitu pankkiverkkoyhteyttä → aktivoi pankkiverkkoyhteyslähetä lasku aktivoitumisen jälkeen uudelleen
Jos laskua ei voida lähettää verkkolaskuna Maventa lähettää laskun seuraavalla mahdollisella tavalla, eli sähköpostitse jos vastaanottajalle on annettu sähköpostiosoite. Jos tämäkään ei onnistu, niin Maventa lähettää laskun tulostuspalveluun mikäli lähettäjä on ottanut tulostuspalvelun käyttöön.
Mikäli tarkoitus on lähettää lasku tulostuspalvelun kautta ja saat virheviestin, varmista että tulostuspalvelu on aktivoitu ja että vastaanottajan osoitteesta ei puutu pakollisia tietoja (kuten esimerkiksi maakoodi.)
Mikäli laskulle on annettu sekä OVT-tunnus että operaattoritunnus, on oletuksena että lasku halutaan lähettää nimenomaan verkkolaskuna. Tällöin jos OVT-tunnus ja operaattoritunnus ovat virheelliset lasku jää suoraan virhe-tilaan eikä sitä yritetä lähettää seuraavaan mahdolliseen osoitteeseen.
Tarkista laskutusosoite laskutusohjelmassasi, ja lähetä lasku uudelleen korjatuilla tiedoilla. Voit myös reitittää laskun uudelleen korjatuilla tiedoilla suoraan Maventasta. Ohjeet reititykselle löydät täältä. Otathan huomioon että Maventasta reititys ei korjaa tietoja laskutusohjelmaan.
Jos et yllä olevista ohjeista huolimatta saa laskun lähetystä onnistumaan, ole meihin yhteydessä lähettämällä meille tukipyyntö, jossa ilmoitat laskun numeron, niin tarkistamme asian.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback