Mikäli käytit lähetykseen automaattilähetystä, ja lasku lähetettiin verkkolaskuna, tarkistathan Connectorin asetuksista lähetysformaatin.

Mikäli lähetät kunkin laskun omana xml-tiedostonaan, ja lähetät esimerkiksi finvoicea, tulee lähetysformaatin olla finvoice (tässä saattaa olla sinulla esimerkiksi finvoice multiple.)

Mikäli finvoice xml-tiedostossa on useita laskuja, käytetään tällöin formaattia finvoice multiple, jonka mukana ei voi lähettää liitteitä.

Mikäli käytit lähetykseen manuaalilähetystä, on mahdollista että laskukuvan valitseminen tapahtui väärässä kohdassa. Jos kuva on valittu viimeisessä kohdassa "Valitse yksi tai useampi liitetiedosto tai ohita painamalla "Peruuta"", liite on lähtenyt laskukuvan sijaan vastaanottajalle muuna liitteenä. Tällöin vastaanottajan ohjelmisto ei välttämättä näytä laskukuvaa niin kuin se normaalisti näkyisi, ja se voi jäädä huomaamatta. 

Manuaalilähetyksessä sinulle aukeaa ensin ikkuna:
Haluatko lisätä laskulle liitetiedostoja?
-Valitse Kyllä-

Valitse laskun PDF tai ohita painamalla "Peruuta"
-Tässä valitse laskun pdf-kuva, tai paina peruuta/cancel, mikäli et halua lisätä laskun pdf kuvaa-

Seuraavaksi aukeaa ikkuna:
Valitse yksi tai useampi liitetiedosto tai ohita painamalla "Peruuta"
-Tässä kohdassa voit aina lisätä laskun liitteet-

Mikäli lasku lähetettiin asiakkaalle tulostuspalvelun kautta paperisena (automaatti-tai manuaalilähetyksellä)tarkistathan että olet kytkenyt yrityksesi Maventa-tilin asetuksista päälle omien laskukuvien käytön tulosteissa. Ohjeet asetuksen aktivoimiseen löydät täältä.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.