Miten irtisanominen onnistuu?

Maventa-tilin irtisanominen tapahtuu asiakaspalvelumme kautta kirjallisesti. Voit lähettää vapaamuotoisen ilmoituksen sähköpostiosoitteeseen support@maventa.com tai tukipyyntönä osoitteesta https://support.maventa.fi/fi/support/tickets/new

Irtisanomisilmoituksen tulee tehdä tilin pääkäyttäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö. Jos irtisanomisilmoituksen tekee yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö joka ei omista pääkäyttäjän oikeuksia, tarkistamme nimenkirjoitusoikeuden Suomen Asiakastiedon kaupparekisteristä. Pyynnön tulee siis tulla nimenkirjoitusoikeudelliselta henkilöltä suoraan.

Mitä minun tulee ottaa huomioon irtisanoessani tilin?

Irtisanomisen jälkeen et pysty enää kirjautumaan tilille, eli noudathan tarvittavat laskut ohjelmasta ennen kuin suljemme tilin. Tämä onnistuu Maventa-tilillä kohdasta Laskut -> Vie laskuja. Muistathan myös ennen tilin sulkemista päivittää laskutustiedot Maventa-tilillä kohdasta Asetukset -> Yrityksen asetukset -> Laskutustiedot. 

Irtisanominen astuu heti voimaan kun ilmoitus on käsitelty tuessamme. Irtisanomista ei pysty ajastamaan, joten tapauksissa joissa irtisanominen ajoittuu myöhemmälle ajankohdalle suosittelemme sinua lähettämään meille kirjallisen irtisanomisilmoituksen viikkoa ennen toivottua irtisanomisajankohtaa. Mikäli irtisanominen on kiireellinen tai et ole saanut vahvistusta sulkemisesta toivottuun irtisanomisajankohtaan mennessä, voit olla meihin yhteydessä tukiportaalimme chat-palvelun kautta (arkisin 9-16.)

Mikäli sinulla on ollut yrityksesi tilillä skannauspalvelu käytössä, suljetaan skannauspalvelu tilin sulkemisen yhteydessä.
Skannauspalveluun lähetettyä materiaalia toimitetaan Maventa-tilin asetuksissa skannipalvelun ei-laskumateriaalille määriteltyyn sähköpostiosoitteeseen (kohdassa Asetukset -> Laskuasetukset -> Laskujen vastaanotto -> Skannauspalvelu) vielä 60 päivää sulkemisen jälkeen. Tämän jälkeen skannauspalveluun lähetettyjä materiaaleja ei enää käsitellä. Laskuttajille kannattaa tiedottaa osoitteiden muutoksista 

Skannauspalveluun toimitettua materiaalia edelleen lähetetään vielä 60 päivää sulkemisen jälkeen.

Tiedot poistuvat myös verkkolaskuosoitteistosta seuraavan yön aikana.

Mikäli tililläsi on ollut tapahtumia viime laskutuksen jälkeen tulet saamaan vielä loppulaskun. Laskun minimisumma on 10 euroa ja mikäli tämä summa ei ole tullut täyteen edellisen laskun lähettämisen jälkeen, lähetämme loppulaskun heinäkuun alussa, tai vuoden lopussa riippuen irtisanomisen ajankohdasta. Yritykselläsi on vastuu huolehtia, että laskutustiedot ovat ajan tasalla. Pääkäyttäjän tulee tarkistaa ennen tilin sulkemista laskutustiedot Maventa-tilillä kohdasta Asetukset -> Yrityksen tiedot -> Laskutustiedot.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.