Miten irtisanominen onnistuu?
Maventa-tilin irtisanominen tapahtuu joko käytössäsi olevan laskutusohjelmiston asiakaspalvelun tai Maventan asiakaspalvelun kautta kirjallisesti. Mikäli käytössäsi on Visman laskutusohjelmisto, niin pääsääntöisesti irtisanominen tulee tehdä käytössäsi olevan laskutusohjelmiston asiakaspalvelun kautta. Löydät yhteystiedot Visman laskutusohjelmistoista, joille irtisanomisesta tulee ilmoittaa Maventan asiakaspalvelun sijasta täältä.
Mikäli käytössäsi ei ole listalla mainittua laskutusohjelmistoa, voit lähettää vapaamuotoisen ilmoituksen sähköpostiosoitteeseen [email protected] tai tukipyyntönä osoitteesta https://support.maventa.fi/fi/support/tickets/new
Irtisanomisilmoituksen tulee tehdä tilin pääkäyttäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö.
Jos irtisanomisilmoituksen tekee yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö, jolla ei ole tilille pääkäyttäjän oikeuksia, tulemme tarkistamaan pyytäjän nimenkirjoitusoikeuden Suomen Asiakastiedon kaupparekisteristä sekä hänelle lähetetään erikseen allekirjoitettavaksi Visma Sign -lomake. Pyynnön pitää siis tulla nimenkirjoitusoikeudelliselta henkilöltä suoraan.
Irtisanominen astuu heti voimaan, kun irtisanominen ja lomake on käsitelty tuessamme. Mikäli irtisanominen ajoittuu myöhemmälle ajankohdalle, suosittelemme sinua lähettämään meille kirjallisen irtisanomisilmoituksen noin viikkoa ennen toivottua irtisanomisajankohtaa.
Mitä minun tulee ottaa huomioon irtisanoessani tilin?
Irtisanomisen jälkeen et pysty enää kirjautumaan tilille, eli noudathan tarvittavat laskut ohjelmasta ennen kuin suljemme tilin. Tämä onnistuu Maventa-tilillä kohdasta Laskutyökalut -> Vie laskuja. Muistathan myös ennen tilin sulkemista päivittää laskutustiedot Maventa-tilillä kohdasta Asetukset -> Yrityksen asetukset -> Laskutustiedot.
Mikäli sinulla on ollut yrityksesi tilillä skannauspalvelu käytössä, suljetaan skannauspalvelu tilin sulkemisen yhteydessä.
Tarkistattehan siis skannauspalvelun palautusosoitteen kohdasta Asetukset > Laskuasetukset > Laskujen vastaanotto > Skannauspalvelu. Huomioittehan, että skannaustiliin liittyvät päivitykset tulevat voimaan seuraavana arkipäivänä, jolloin myös tilin sulkeminen on mahdollista vasta seuraavana arkipäivänä.
Skannauspalveluun lähetettyä materiaalia toimitetaan Maventa-tilin asetuksissa skannauspalvelun ei-laskumateriaalille määriteltyyn sähköpostiosoitteeseen vielä 60 päivää sulkemisen jälkeen. Tämä sähköpostisoite löytyy kohdassa Asetukset -> Laskuasetukset -> Laskujen vastaanotto -> Skannauspalvelu. Tämän jälkeen skannauspalveluun lähetettyjä materiaaleja ei enää käsitellä. Laskuttajille kannattaa tiedottaa osoitteiden muutoksista.
Maventan verkkolaskuosoite poistuu julkisesta verkkolaskuosoitteisosta sulkemisen jälkeen seuraavan yön aikana.
Mikäli tililläsi on ollut tapahtumia viime laskutuksen jälkeen tulet saamaan vielä loppulaskun. Laskun minimisumma on 10 euroa ja mikäli tämä summa ei ole tullut täyteen edellisen laskun lähettämisen jälkeen, lähetämme loppulaskun heinäkuun alussa tai vuoden lopussa riippuen irtisanomisen ajankohdasta. Yritykselläsi on vastuu huolehtia, että laskutustiedot ovat ajan tasalla. Pääkäyttäjän tulee tarkistaa ennen tilin sulkemista laskutustiedot Maventa-tilillä kohdasta Asetukset -> Yrityksen tiedot -> Laskutustiedot.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback