Skannauspalveluun voi lähettää laskuja sähköpostitse sekä postitse. Varmista, että laskutusosoite on oikein.

Sarjanumero on y-tunnuksenne ilman väliviivaa:
    invoice-sarjanumero@kollektor.fi
tai
    Yrityksen nimi
    Sarjanumero 
    PL 100
    80020 Kollektor Scan
Esimerkiksi, jos y-tunnuksenne on 1234567-8, skanniosoitteenne on: invoice-12345678@kollektor.fi
tai
    Firma Oy

    12345678
    PL 100
    80020 Kollektor Scan

Paperisia laskuja voi lähettää postitse seuraavilla ohjeilla:

  • HUOM! Sarjanumeron tulee olla myös jokaisen laskun osoitekentässä, ei pelkästään kirjekuoressa
  • Lasku(t) postitetaan yhdessä kirjekuoressa liitteineen, eli monisivuista laskua ei saa jakaa useampaan kirjekuoreen. Samaan kirjekuoreen voi laittaa useampia laskuja
  • On  erittäin  tärkeää, että vain lasku/laskut ja siihen liittyvät liitteet ovat kirjekuoressa
  • Käytä värinä vain mustaa ja tulosta korkealaatuisella tulostimella
  • Laskun sivuja ei saa nitoa yhteen
  • Laskun loppusumman on oltava näkyvissä
  • Laskun kuvan tulee olla pystysuunnassa, ei vaakatasossa.

PDF-laskuja voi lähettää sähköpostilla seuraavilla ohjeilla:

  • Laskut lähetetään sähköpostin liitetiedostoina
  • Sähköpostitse lähetetyille PDF-laskuilla sarjanumeron ei tarvitse olla osoitekentässä, sillä sähköpostiosoite riittää tunnistamaan laskun vastaanottajan
  • Yksi lasku per tiedosto, joka sisältää yhden laskun kaikki sivut liitteineen
  • Monta laskua voidaan lähettää yhdessä sähköpostiviestissä. Kaikilla tiedostoilla tulee olla oma nimi
  • Yksi sähköposti voi maksimissaan olla 10Mb
  • PDF-tiedostojen tulee olla aitoja PDF-dokumentteja versio 1.3 tai uudempi
  • PDF-tiedostot eivät saa olla lukittuja tai salasanalla suojattuja(esim. turvapostilla lähetettyä laskua ei skannata)
  • Dokumentin ulkomitta voi olla maksimissaan 210 x 297 mm
  • Liitteen nimi ei saa sisältää kuin tavallisia kirjoitusmerkkejä, a-z, A-Z, 0-9.

Skannauspalveluun saapuvien dokumenttien käsittely: 

  • Mikäli  saapuvassa laskussa ei  ole  sarjanumeroa, siinä  on väärä  sarjanumero  tai  sarjanumero  on  puutteellinen, se  lisätään laskulle. (sarjanumeron lisäys  voimassa olevan hinnaston mukaan.) 
  • Mikäli skannauspalveluun saapuu huomautus- tai perintäkirje, lähetetään se  vastaanottajalle sähköpostitse (dokumentin edelleen lähetys voimassa olevan  hinnaston mukaan). 
  • Mikäli skannauspalveluun saapuu tilausdokumentti, sopimus yms. lähetetään  se  vastaanottajalle  sähköpostitse (dokumentin  edelleen  lähetys  voimassa  olevan hinnaston mukaan). 
  • Mikäli skannauspalveluun saapuu paketti tms., lähetetään se vastaanottajalle  postitse (edelleen lähetys voimassa olevan hinnaston mukaan). 
  • Kaikki skannauspalveluun saapuvat mainokset, katalogit yms. tuhotaan.
  • Katso lisätietoa: Skannauspalveluun saapuvan ei-laskumateriaalin käsittely





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.