Laskujen lähetyksen voi jatkossakin tehdä normaaliin tapaa laskutusohjelmasta. Lähettäjänä ei tarvitse tehdä muutoksia aineiston sisältöön. Ainoastaan tulee pitää huolta siitä, että laskuaineisto on validia sekä sisältää alla olevat pakolliset tiedot: 

  • Vastaanottajan täydellinen postiosoite on annettu
  • Eräpäivä ei ole menneisyydessä ja siihen on vähintään 4 pankkipäivää
  • Laskun loppusumma vastaa yhteenlaskettujen rivien summaa

Laskun alkuperäinen kuva poistetaan lähetyksestä tässä vaiheessa.

Mitkä laskut eivät kulje Reskontravahdin kautta?

  • Vain laskut joissa on valuuttana euro (EUR) hyväksytään palveluun. Laskut muussa valuutassa ohjataan vastaanottajille suoraan Reskontravahdin ohi. Näiden laskujen saatavia tulee lähettäjän itse seurata.
  • Palvelua ei voi käyttää seuraavien lasku formaattien kanssa: OIOXML, WoodX, BGC, Axflow, Facturae, PX, UBL, Facturae 
  • Kuluttajien e-laskujen (B2C) välityksessä palvelun kautta on alussa 5 päivän karenssi. Tämän 5 päivän ajan kuluttajalaskut lähetetään suoraan loppuasiakkaille ilman että ne kulkevat palvelun kautta.

Seuraavaksi Maventa välittää laskun sisällön Visma Financial Solutionsille muokattavaksi. 

Visma Financial Solutions muokkaa laskulta alla olevat tiedot: 

  • IBAN - Visma Financial Solutions korvaa lähettäjän tilitiedot omillaan. Näin vastaanottaja maksaa laskun oikealla tilinumerolla Visma Financial Solutionsin tilille ja he tilittävät saatavat lähettäjälle. Näin Visma Financial Solutions pystyy seuraamaan saatavia. Tilinumero, jota Visma Financials käyttää saatavien tilitykseen, määritellään palvelun käyttöönotossa. Viitenumero, jota tilitykseen käytetään on alkuperäiseltä laskulta. 
  • Viitenumero - Visma Financial Solutions korvaa lähettäjän viitenumeron omallaan. Vaikka viitenumero korvataan, tilitetään saatavat yrityksen omalle tilille laskun alkuperäisellä viitteellä. Näet viitenumeron jota laskulla käytettiin toimeksiantojen listauksesta: 
  • Siirtolauseke - Visma Financial Solutions lisää laskuille allaolevan siirtolausekkeen: 

Olemme siirtäneet laskujen lähettämisen sekä saataviemme eräpäivän

jälkeisen seurannan ja sitä koskevat toimenpiteet Visma Financial

Solutions Oy:n laskutuspalveluun. Palvelua tai tilausta koskevissa

asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä suoraan: Lähettävä yritys Oy

puh: xxx xxx xxx, e-mail: lähettäjä@yritys.com. Maksamiseen liittyvissä

asioissa pyydämme ottamaan yhteyttä Visma Financial Solutions Oy:n

verkkopalveluun tai asiakaspalvelun numeroon 024 808 8000.

 

  • Freetext - Visma Financial Solutions lisää laskuille myös alla olevan tekstin, jossa on linkki ja kirjautumistunnukset Visma Financial Solutions:n tarjoamaan palveluun asiakkaalle. Palvelusta näkee muun muassa lasku tiedot: 

VERKKOPALVELU: https://www.laskuhelposti.fi/

KIRJAUTUMISTUNNUS: P3963915-xx-xxxx-xxxx

  • Maventa luo laskusta uuden kuvan niin että myös edellä luetellut muokatut tiedot näkyvät kuvalla. 

Yllä olevin tiedoin muokattu lasku lähtee tämän jälkeen vastaanottajalle normaalin laskunlähetysprosessin kautta. Maventa luo laskusta uuden laskun kuva jotta muuttuneet tiedot näkyvät myös PDF:llä. Huom! Lähettäjänä olet jatkossakin vastuussa laskun perille menosta sekä mahdollisten virhetilanteiden selvityksestä. 

Kaikista lähetetyistä laskuista luodaan tässä kohtaa palveluun toimeksianto. Tämä toimeksianto on kommunikointikanava Visma Financial Solutionsin ja sinun yrityksesi välillä. Toimeksiannon tapahtumien välityksellä voit seurata mitä laskulle tapahtuu Visma Financial Solutionsin päässä ja voit ilmoittaa toimeksiantoon liittyviä tapahtumia tai muutospyyntöjä. 

 

 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.