Maventan reititys toimii niin, että lasku toimitetaan aina ensisijaisesti verkkolaskuna mikäli vastaanottajalle pystytään vahvistamaan verkkolaskuosoite. Jos verkkolaskun lähetys ei onnistu, Maventa lähettää laskun seuraavalla mahdollisella tavalla (sähköpostitse tai postitse). Lue reitityksestä lisää täältä.

Jos tarkoitus oli että lasku lähtee verkkolaskuna, mutta se lähtikin paperisena tai postitse, niin tarkistathan vielä että vastaanottajan verkkolaskuosoite on oikein laskutusohjelmassa. Useimmiten syy verkkolaskun lähetyksen epäonnistumiselle on se että osoite on puutteellinen eikä sen perusteella löydetä julkisia verkkolaskuosoitteita. Voit tarkistaa verkkolaskuosoitteen suoraan vastaanottajalta, tai esimerkiksi verkkolaskuosoitteistosta.

Sinun kannattaa toimia näin:

  • Varmista että laskutusohjelmassa on annettuna sekä vastaanottajan OVT-tunnus että välittäjätunnus. Lasku pakotetaan vastaanottajan verkkolaskuosoitteeseen, jos sekä OVT-tunnus että välittäjätunnus on annettu. 

  • Jos olet antanut verkkolaskuosoitteen kokonaisuudessaan laskutusohjelmassa, mutta lasku lähtee silti muulla tavoin, tarkoittaa se sitä etteivät kaikki verkkolaskuosoitteen tiedot siirry laskutusohjelmasta Maventaan. Usein tieto joka ei siirry on välittäjätunnus. Varmistathan siis vielä laskutusohjelmasi tuesta missä kohdassa välitttäjätunnus tulee antaa jotta se siirtyy Maventaan.


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.