Mikäli laskulla oleva verkkolaskuosoite puuttuu tai ei löydy Maventan reititystiedoista, Maventan järjestelmä valitsee automaattisesti vaihtoehtoisen tavan toimittaa laskun.
Ensin Maventa etsii verkkolaskuosoitetta vastaanottajalle seuraavasti:
- Etsimällä vaihtoehtoista verkkolaskuosoitetta reititystiedoistamme laskulla olevan vastaanottajan y-tunnuksen perusteella.
- Jos tiedoistamme löytyy useita mahdollisia verkkolaskuosoitteita y-tunnuksen perusteella Maventa tutkii seuraavaksi onko jokin osoitteista sellainen, jossa sekä y-tunnus että yrityksen nimi täsmäävät tarkalleen lähettäjän ilmoittamaan vastaanottajan y-tunnukseen ja nimeen.
- Jos täsmää, Maventan järjestelmä lähettää laskun sinne.
- Jos ei, tai jos vastaanottajalle ei löydy yhtään osoitetta, laskua ei voida lähettää verkkolaskuna. Mikäli toimitus verkkolaskuna on ainoa mahdollinen/sallittu toimitustapa lasku joutuu virhe-tilaan ja lähettäjälle lähtee virheviesti. Muuten laskulle etsitään vaihtoehtoinen toimitustapa, eli:
- Sähköpostitse, mikäli vastaanottajalle on annettu sähköpostiosoite laskulla.
- Postitse, mikäli lähettäjä on ottanut tulostuspalvelun käyttöön ja vastaanottajalle on annettu tarvittavat osoitetiedot laskulla (katuosoite, postinumero, -toimipaikka, maa).
Liitteenä laajempi kuvaus laskujen reitityksestä.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback