Connectorin lokiin ilmestynyt virheviesti "Etänimeä ei voitu selvittää: 'secure.maventa.com'" tarkoittaa sitä, että Connector ei saa yhteyttä Maventaan. Yleensä tämä johtuu verkkoyhteyden katkeamisesta tai muusta verkkoon liittyvästä ongelmasta.

Mikäli lokiin tulee kyseinen merkintä, voit tarkistaa onko laskupaketin lähetys Maventaan onnistunut vai epäonnistunut seuraavilla keinoilla:

  1. Tarkista onko virheilmoituksen jälkeen Connectorin lokiin tullut paketille vielä merkintä: Information, [TestiYritys ...] Tiedosto --- lähetetty onnistuneesti, lasku(t) luotu.
    Tämä merkintä viittaa siihen että lähetys on onnistunut. 

    Jos laskupaketin lähetys on onnistunut, voisi loki silloin näyttää tarkemmin esimerkiksi tältä:

    3.6.2019 15:00:01, Information, [TestiYritys ...] Löydettiin tiedosto C:\Maventa\TestiYritys\Out\finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml

    3.6.2019 15:00:01, Information, [TestiYritys ...] Tiedosto finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml lähetetty...


    3.6.2019 15:00:01, Information, [TestiYritys ...] Tiedosto finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml lähetetty onnistuneesti, lasku(t) luotu

    Jos laskupaketin lähetys on epäonnistunut, voisi loki silloin näyttää tarkemmin esimerkiksi tältä:

    3.6.2019 15:21:01,Information, [TestiYritys ...] Löydettiin tiedosto C:\Maventa\TestiYritys\Out\finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml

    3.6.2019 15:21:02,Information, [TestiYritys ...] Tiedosto finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml lähetetty...

    3.6.2019 15:21:56, Error, [TestiYritys ...] Virhe lähetettäessä tiedostoa finvoice_2019-06-03_testilaskupaketti1.xml: Etänimeä ei voitu selvittää: 'secure.maventa.com'


    Jos lähetys näyttää epäonnistuneen, tarkista lisäksi että epäonnistunut paketti on siirtynyt Archieve-kansioon, eikä se ole enää OUT-kansiossa. Näin varmistuu että paketti ei lähde kahdesti kun siirrät laskupaketin uudelleen OUT-kansioon.

  2. Lisäksi voit kirjautua Maventaan, ja tarkistaa kohdasta Laskut -> lähetetyt ovatko paketin laskut siirtyneet Maventaan onnistuneesti. 


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.