Reskontravahdin yleisimmät virheviestit:
- Virhe SEND ERROR (REASON: RECEIVABLES-SERVICE: Invoice already exists (code #6 e5006e70-dfab-49da-90fd-2e47d2eb8ea6))
Tämä virhe tarkoittaa että palvelusta löytyy jo lasku kyseisellä lasku numerolla. Samalla numerolla et voi lähettää enää uutta laskua. - Virhe SEND ERROR (REASON: RECEIVABLES-SERVICE: The due date for the invoice is within three (3) days or has already passed (code #13))
Laskun eräpäivään on liian vähän aikaa (3 päivää) tai eräpäivä on jo mennyt. Korjaa eräpäivä ja lähetä lasku uudelleen. - Virhe SEND ERROR (REASON: RECEIVABLES-SERVICE: Postal code for CITY_NAME xxxxxx could not be found (code #5))
Vastaanottajan osoitetiedoissa on jokin virhe tai ne eivät ole täydelliset. Virheviestistä selviää tarkempi syy. Korjaa osoitetiedot ja lähetä lasku kokonaan korjattuna uudelleen laskutusohjelmistonne puolelta.
Mitä tulee huomioida, kun lasku jää virheeseen:
- Jos lähettämäsi lasku päätyy virheeseen, tulisi virheessä oleva lasku lähettää uudelleen kahden viikon sisällä Maventan tai ohjelmiston kautta. Uudelleenlähetyksessä valitaan uusi reitti (verkkolasku, sähköposti, tulostus) tai uudet osoitetiedot. Uudelleenlähetys ei luo laskusta uutta toimeksiantoa.
- Mikäli lasku on vielä kahden viikon jälkeen virheessä, lopettaa Visma Amili Oy toimeksiannon.
- Jos virheessä olevaa laskua ei pysty syystä tai toisesta uudelleenreitittämään tai jos virheen syy on sellainen, että uudelleenlähetys ei auta, tulee alkuperäiselle laskulle tehdä hyvitys (luoda ja lähettää hyvityslasku ERP:stä), ja kohdistaa tämä avoinna olevalle toimeksiannolle. Näin virheellisen laskun toimeksianto suljetaan ja Visma Amili Oy tietää lopettaa sen seuraamisen. Tämän jälkeen ohjelmistosta tulee luoda ja lähettää uusi lasku korjatuilla tiedoilla ja uudella laskunumerolla.
- Jos virheessä olevalle laskulle ei tehdä mitään toimenpiteitä merkkaa Visma Amili Oy kyseisen laskun toimeksiannon väliaikaiseen perintä estoon. Jos lasku on vielä viikon kuluttua virhetilassa, ottaa Visma Amili Oy yhteyttä laskun lähettäjään ja tiedustelee mitä toimeksiannolle tulisi tehdä.
- Asiakkaan tulisi ilmoittaa kommentoimalla toimeksiannolle, mikäli laskua ei uudelleen lähetetä ja se jätetään virheeseen. Jos asiakas luo kokonaan uuden laskun, tulee myös laskunumero vaihtaa.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback