HUOM! Otathan huomioon, että Maventan kirjautumisen yhteydessä annettu QR-koodi tulee skannata tai syöttää sovellukseen manuaalisesti kaikissa tapauksissa. Kirjautumisen yhteydessä annettu koodi on tarkoitettu nimenomaan Maventaan kirjautumiselle, etkä näinollen pääse kirjautumaan sisään muilla koodeilla.
Tässä tapauksessa suosittelemme, että tarkistat QR-koodin skannauksen olleen onnistunut sovellukseen. Mikäli syötit autentikaattoriin koodin manuaalisesti kopioimalla, varmistathan myös, ettei sitä annettaessa tullut ylimääräisiä merkkejä tai välilyöntejä, vaan se on tismalleen sama kuin annettu koodi. Voit ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä mennä takaisin vaiheeseen 2/5 ja skannata tai syöttää koodin manuaalisesti tarvittaessa uudelleen.
Aktivoituasi autentikaattorin QR-koodilla tai manuaalisella koodilla, sovellus antaa sinulle 6-numeroisen koodin. Syöttäessäsi 6-numeroista koodia sille tarkoitettuun kenttään varmistathan, että syötät koodin ilman välilyöntejä (esim. 123456, kuten yllä näkyvässä videossa).
Huomioithan myös, että sovellus päivittää koodia jatkuvasti ja jos koodi on ehtinyt muuttua punaiseksi, se on vanhentunut ja sinun tulisi odottaa seuraavaa numeroyhdistelmää. (Useissa autentikaattoreissa saat kopioitua 6-numerosarjan tuplaklikkaamalla sitä, mutta voit myös tietokoneella hyödyntää hiiren oikeaa painiketta ja sen antamia valintoja, tai kopioida numerosarjan manuaalisesti.)
Ongelman syy voi olla myös, että Google Authenticator ‑sovelluksen kellonaikaa ei ole synkronoitu oikein. Näin voit asettaa oikean ajan:
1. Avaa Google Authenticator ‑sovelluksen päävalikko Android-laitteella.
2. Valitse Lisää Asetukset Koodien aikakorjaus Synkronoi nyt.Seuraavaksi sovellus vahvistaa, että kellonaika on synkronoitu. Sinun pitäisi nyt pystyä kirjautumaan sisään. Synkronointi vaikuttaa vain Google Authenticatorin sisäiseen aikaan. Laitteesi aika- ja päivämääräasetuksia ei muuteta.
Mikäli koodin lisääminen sovellukseen ei onnistu, seuraavaksi voit kokeilla poistaa sovelluksen kokonaan puhelimestasi ja asentaa sen uudelleen, jonka jälkeen voit skannata tai laittaa koodin manuaalisesti puhelimeesi. Tarvittaessa voit myös kokeilla jonkin toisen autentikaattorin lataamista. Lisätietoa tietokoneelle asennettavista vaihtoehdoista löydät täältä.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback