HUOM! Otathan huomioon, että Maventan kirjautumisen yhteydessä annettu QR-koodi tulee skannata tai laittaa manuaalisesti sovellukseen kaikissa tapauksissa. Kirjautumisen yhteydessä annettu koodi on tarkoitettu nimenomaan Maventaan kirjautumiselle, etkä näinollen pääse muilla kirjautumaan sisään.

Tässä tapauksessa suosittelemme, että tarkistat QR-koodin skannauksen olleen onnistunut sovellukseen. Jos syötit autentikaattoriin koodin manuaalisesti kopioimalla, varmistathan ettei sitä laittaessa mukaan tullut ylimääräisiä merkkejä tai välilyöntejä väliin, vaan se on tismalleen sama kuin annettu koodi. Voit ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä mennä takaisin vaiheeseen 2/5 ja skannata, tai syöttää manuaalisesti koodin tarvittaessa uudelleen.

Autentikaattorin QR-koodilla, tai manuaalisella koodilla aktivoituasi, sovellus antaa sinulle 6-numeroisen koodin. Laittaessasi 6-numeroista koodia sen vaativaan kenttään varmistathan, että laitat koodin ilman välilyöntejä (esim. 123456, kuten yllä näkyvässä videossa).

Huomioithan myös, että sovellukset päivittävät koodia jatkuvasti ja, jos koodi on kerennyt mennä punaiselle, se on vanhentunut ja sinun tulee odottaa seuraavaa numeroyhdistelmää. (Useissa autentikaattoreissa saat kopioitua 6-numerosarjan tuplaklikkaamalla sitä, mutta voit myös tietokoneella hyödyntää hiiren oikeaa painiketta ja sen antamia valintoja, tai kopioida numerosarjan manuaalisesti.)

Ongelman syy voi olla myös, että Google Authenticator ‑sovelluksen kellonaikaa ei ole synkronoitu oikein. Näin voit asettaa oikean ajan:

1. Avaa Google Authenticator ‑sovelluksen päävalikko Android-laitteella.
2. Valitse Lisää Lisää ja sitten Asetukset ja sitten Koodien aikakorjaus ja sitten Synkronoi nyt.Seuraavaksi sovellus vahvistaa, että kellonaika on synkronoitu. Sinun pitäisi nyt pystyä kirjautumaan sisään. Synkronointi vaikuttaa vain Google Authenticatorin sisäiseen aikaan. Laitteesi aika- ja päivämääräasetuksia ei muuteta.

Mikäli koodin lisääminen sovellukseen ei onnistu, seuraavaksi voit kokeilla poistaa sovelluksen kokonaan puhelimestasi ja asentaa sen uudelleen, jonka jälkeen voit skannata tai laittaa koodin manuaalisesti puhelimeesi. Tarvittaessa voit myös kokeilla jonkin toisen autentikaattorin lataamista. Lisätietoa tietokoneelle asennettavista vaihtoehdoista löydät täältä.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.