Skannauspalvelun avulla myös postitse ja sähköpostitse saapuvat ostolaskut saadaan muutettua hetkessä sähköisiksi. Palvelun avulla saat yhdistettyä paperi-, sähköposti- ja verkkolaskujen vastaanoton ja pääset kokonaan eroon paperista, mikä takuuvarmasti tehostaa ajankäyttöäsi. Yrityksellesi tarvitsee vain avata skannitili ja pyytää niitä toimittajia, joilla ei ole vielä verkkolaskutusta käytössään, lähettämään laskut skannausosoitteeseen. Palvelu toimii siten, että saapuvat laskut skannataan ja niistä tulkitaan alla mainitut perustiedot verkkolaskulle:
laskun tyyppi, laskun numero, päiväys, eräpäivä, verollinen loppusumma, ALV summa, viitenumero, viitteenne, sarjanro, lähettäjän Y-tunnus, lähettäjän nimi, IBAN-tilinumero ja valuutta.

Palvelua käytettäessä laskun tiedot ja kuva toimitetaan yrityksenne Maventa-tilille, jonne myös kaikki muut verkkolaskut saapuvat. Skannattujen laskujen siirtäminen yrityksesi taloushallintojärjestelmään onnistuu samalla tavalla Maventa-tililtäsi kuin verkkolaskujen siirtäminen, eli joko Maventa Connectorin avulla tai suoraan taloushallinto-ohjelmiston avulla. Jos ohjelmistostasi ei löydy suoraa Maventa-integraatiota, voit ladata Maventa Connectorin täältä.
Skannauspalveluun lähetetyt laskut saapuvat Maventaan viimeistään seuraavana arkipäivänä.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.