Maventa hakee asiakkaalle halvimman lähetysreitin automaattisesti ilman, että lähettäjän tarvitsee huolehtia vastaanottajan verkkolaskuvalmiudesta.
Jos olet laskua tehdessäsi maininnut vastaanottajan verkkolaskuosoitteen, niin lasku lähetetään tähän verkkolaskuosoitteeseen. Jos verkkolaskuosoitetta ei löydy laskuaineistolta, niin Maventa hakee vastaanottajan Y-tunnuksen perusteella omista sekä julkisista (kuten verkkolaskuosoitteisto) rekistereistä vastaanottajan verkkolaskuosoitetta ja lähettää laskun verkkolaskuna, jos yksiselitteinen verkkolaskuosoite löytyy.
Jos verkkolaskuosoitetta ei löydy mutta olet laskuaineiston sähköpostiosoitekentässä maininnut vastaanottajan sähköpostiosoitteen, niin Maventa lähettää laskun kyseiseen osoitteeseen sähköpostiviestillä. Viesti sisältää uniikin linkin, jonka takaa lasku löytyy liitteineen. Linkkiä seuraamalla vastaanottaja voi hakea laskun XML- tai PDF-muodossa ja tarkastelemaan laskua. Näet Maventa-tililtäsi kun vastaanottaja on käynyt katsomassa kyseisen laskun (ilmoitusta ei tule silloin, jos lasku lähetetään pdf-liitteeenä.)
Jos vastaanottajalle ei löydy verkkolaskuosoitetta eikä sähköpostiosoitetta ole ilmoitettu, lähtee lasku postitse mikäli olet ottanut tulostuspalvelun käyttöön.
Mikäli asiakkaillasi ei ole vielä käytössään verkkolaskujen vastaanottoa, voit myös kertoa heille Maventan palvelusta, jolla myös he voivat vastaanottaa ja lähettää verkkolaskuja erittäin taloudellisesti https://maventa.fi/verkkolaskutus/
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback