Mikäli autentikaattorisi 6-numeroinen koodi ei toimi tai olet esimerkiksi vaihtanut puhelinta, suosittelemme suorittamaan kaksivaiheisen vahvistamisen uudelleen käyttöönoton. Ohjeiden suorittamista varten käytä 1. kirjautumisen yhteydessä tallentamaasi hätäkoodia ja suorita nämä alla olevat ohjeet:

(1. Poista autentikaattorista Maventan kanssa yhdistetty hätäkoodi, jos tallessa)
2. Ohjaudu Maventan kirjautumissivulle
3. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja paina Seuraava

4. Nyt ilmoita Maventan salasanasi ja paina Kirjaudu sisään


5. 6-numeroisen koodin sijaan, paina *Kokeile toista tapaa*
6. Valitse ”Käytä kertakäyttöistä hätäkoodia”, jonka jälkeen kopioi ja liitä kertakäyttöinen hätäkoodisi, jonka sähköpostiisi olet saanut ja Vahvista
7. Tallenna uusi kertakäyttöinen hätäkoodisi, jonka järjestelmä sinulle antaa (ilman tätä ET pääse etenemään ohjeissa loppuun saakka). Sen jälkeen paina ”Olen kirjoittanut muistiin uuden kertaluontoisen hätäkoodini”


8. Kun olet kirjautuneena Maventassa (jos useita yrityksiä, kirjaudu jonkin yrityksen alle), mene Omat asetukset ja vasemmalta paina Vaihda salasana -otsikkoa
9. Kun olet painanut Vaihda salasana, sinulle aukeaa näkymä, jossa lukee "... Voit muokata salasanaasi ja kaksivaiheista kirjautumistasi täältä." > paina ’täältä’ -kohtaa, niin pääset Account Settings -sivulle.


10. Ollessasi Account Settings -sivulla paina ”Ota kaksivaiheinen vahvistus pois käytöstä”. Tätä painamalla aukeaa uusi näkymä, jossa varmistetaan, että haluat ottaa kaksivaiheisen vahvistuksen pois päältä. Kun olet tarvittaessa lukenut näkymän, paina Seuraava
11. Nyt paina ”Kadotin puhelimeni” ja viimein kirjoita kertakäyttöinen hätäkoodisi, jonka tallensit kohdassa 4. ja seuraavaksi paina Jatka


12. Kun olet onnistuneesti poistanut käytöstä kaksivaiheisen tunnistautumisen, paina ”Ota käyttöön kaksivaiheinen tunnistautuminen”. Avautuvassa näkymässä tulee ilmoittaa käyttäjätunnuksesi salasana allekirjoitukseksi ja paina Seuraava


13. Nyt normaali kaksivaiheisen tunnistautumisen asennus alkaa. Paina Seuraava


14. Skannaa QR-koodi tai laita koodi manuaalisesti autentikaattori -sovellukseesi. Kun koodi on lisätty, paina Seuraava


15. Laita 6-numeroinen koodi, jonka sovellus antaa ja paina Seuraava


16. Kun 6-numeroinen koodi on ilmoitettu, voit halutessasi lisätä puhelinnumeron jatkon kirjautumista varten. Kun olet lisännyt numeron (tästä tulee sinulle tekstiviestillä koodi, joka ilmoitetaan seuraavaksi) tai haluat ohittaa vaiheen, paina Seuraava


17. Järjestelmä antaa kertakäyttöisen hätäkoodin, joka tulee tallentaa johonkin turvalliseen paikkaan. Saat kopioitua koodin sen vieressä olevasta painikkeesta ja sen jälkeen paina Seuraava. Mikäli jatkossa tulee ongelmia kirjautua 6-numeroisen koodin kanssa, voit käyttää nyt tallentamaasi hätäkoodia kirjautumisessa.


18. Lopuksi saat vielä kuittauksen, että kaksivaiheinen vahvistaminen on otettu onnistuneesti käyttöön. Tämän kuittauksen saatuasi, paina Valmis.


Jos sinulla ei ole hätäkoodia tallessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi tukiportaalimme chat-palvelun kautta (ma-pe klo 9-16) tai sähköpostitse support@maventa.com, niin lähetämme sinulle uuden hätäkoodin käyttäjätunnuksesi sähköpostiosoitteeseen. Saatuasi hätäkoodin, noudata yllä olevia ohjeita määrittääksesi autentikaattorin kuusinumeroisen koodin uudelleen.



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.